Wie is…

Al tijdens mijn studie aan de Technische Universiteit Delft (Industrieel Ontwerpen) was er die liefde voor eten en drinken. Die liefde is – via een eigen restaurant, journalistiek werk en inkoop van wijn – alleen maar gegroeid. Dat restaurant is verkocht, wijn staat op een zijlijn, schrijven doe ik nog slechts als columnist met duurzaamheid en vermarkting als onderwerp.
Sinds 2003 draait het voor mij om projecten. Dat kan heel divers zijn, maar heeft twee centrale steunen: voedsel en duurzaamheid. Dat is zo breed als het klinkt: communicatie en marketing via ‘branded’ proposities (Lento Melo, Eenhoorn) naar advies (Natuurmonumenten, Gemeente Goeree-Oveflakkee) via nieuwe marktproposities (GIJS, Streekproducten Goeree-Overflakkee) en totaal nieuwe producten (World Peas, Hollands Wild) naast een model dat keurmerken kan vervangen (transparantie in praktijk/www.model-t.nl). Maar ook technische projecten als het vermarkten van ‘green crab’ zit in het portfolio net als ‘teelt van de toekomst’. Dat laatste betreft een test van volledig gesloten teelt waarbij de plant kan worden gezien als ‘black box’. De kennis die daaruit voortkomt zet een heel scala aan toepassingsmogelijkheden open (ontwerpfase).

pig-boots-funny-wallpaper-411edited

Zolang het maar gaat over voedsel, innovatie (zowel sociaal/communicatief als technisch) en verduurzaming ben ik je man. Er is geen heilige graal, er zijn alleen paden vol verbetering.

‘Duurzaamheid is de mens op zoek naar een beter evenwicht’

Mark Soetman, 2008

Post to Twitter

2 gedachten over “Wie is…

  1. Hallo mark,

    Geen professionele vraag. Ik kreeg je gegevens van Ian van landtmeters in Antwerpen.

    Ik ben de trotse eigenaar van een net gerestaureerde houten FD van respectabele leeftijd. (1956) jij zou mij kunnen helpen bij mijn zoektocht naar drijfvermogen volgens Ian?

    Groeten,

    Bart

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *